2015年8月1日土曜日

築地本願寺のぼんおどり!


ぼんおどりに通いまくりの女性に
盆踊りに連れて行ってもらったよ!

子供のとき以来おどったよ!
 


みんなのトランス感がやばかった!

見てるひとまでどんどんジョインしてきて
はんぱない混み方だった!!

日本の人のDNAみたいなのが
目覚めてきてんのかなーっておもったよ。

とてもよかった!( ^ ^ )



般若心経手ぬぐいをはじめてつかいました(^ ^ )
東大寺でゲットしたやつ


能とか日本舞踊とかとも全然ちがう、不思議な踊りだなっておもいました。
これが庶民の踊りなのかな、、と興味深かったです、
泳いでるみたいって言った子がいて、なるほどなって思ったよ。

I went to the temple of Tokyo to dance the "Bon festival dance". Bon is the holidays and the period of the coming back of the soul of ancestors in Japan.
I didn't dance it since I was a kid. It was fun!



2 件のコメント:

  1. Great :) i will come on summer a next time :) Summer festivals are very interesting and varied :)

    返信削除
  2. In Japan so many so many summer festivals are held all over the country. It is amazing! I hope you like it!

    返信削除